Optimer tekstindholdet på din hjemmeside

By:
Der er mange parametre, der er vigtige i forbindelse med onsite SEO, og én af dem er tekstindhold af høj kvalitet. Tekstindholdet har stor betydning, når det kommer til din placering i Googles søgeresultater, og dette viser mange forskellige seo cases. Og dette gælder særligt tekstlængden på din hjemmeside.

Tekstlængdens betydning

Det er først og fremmest vigtigt, at dine tekster ikke er for korte – teksterne skal have en vis længde for at fungere som et positivt signal til Google. Længere tekster er nemlig lig med mere informative tekster, og Google’s ønske er at give brugeren den information, som han eller hun søger efter. Derfor skal du have så meget information på din side som muligt. Teksterne skal ligeledes organiseres ved hjælp af overskrifter, og disse skal i øvrigt være gode og fangende. Når teksten deles op i sektioner, bliver denne mere fangende.

Hvad skal du så skrive om?

Du er nu klar over, at lange, informative tekster er en ranking faktor, og du er klar til at gå i gang med at skrive – men om hvad? Hvilke informationer er vigtige, og hvilke er ikke? Svaret er egentlig enkelt: Du skal skrive om det, som kunderne er interesserede i. En måde at finde ud af, hvad dette rummer, er at bruge Google’s autofill funktion. Her kan du se, hvilke relaterede søgninger der findes på specifikke søgeord. Dette giver en liste over oplagte emner at skrive om. Google KeyWord planner er ligeledes et brugtbart værktøj, der viser dig noget om, hvad der bliver søgt på. Giv kort sagt brugerne det, som de gerne vil have, og ikke en masse unyttig information. Benyt dig ligeledes af de mennesker, der rent faktisk er dine potentielle kunder – kontakt dem og spørg, hvad der skal til for at vedkommende har lyst til at benytte sig af netop din side. Dette vil muligvis give dig en masse værdifuld information.
Posted in: seo cases